Skip to main content

BLIK / BLIK na telefon

01-02-2022

BLIK202121 1

Z przyjemnością informujemy, że dbając o wygodę i komfort naszych Klientów oraz jakość oferowanych przez nas produktów i usług uruchomiliśmy usługę BLIK w aplikacji mobilnej mBS Bank w Myszkowie.

BLIK to metoda płatności, dzięki której łatwo i szybko zapłacisz w sklepie w terminalach POS, przez Internet, oraz wypłacisz gotówkę w bankomacie. Do płatności BLIKIEM nie potrzebujesz karty płatniczej ani portfela. Wystarczy telefon z dostępem do internetu i aplikacja mobilna naszego Banku.

Kto może korzystać z BLIKA?
Z usługi mogą korzystać Klienci Banku, którzy:

  • mają powyżej 13 lat i są posiadaczami konta osobistego w Międzypowiatowym Banku Spółdzielczelczym w Myszkowie lub pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku,
  • posiadają dostęp do bankowości elektronicznej Banku – Systemu eBankNet,
  • posiadają urządzenie mobilne (smartfon) z zainstalowaną aplikacją mobilną – mBS Bank w Myszkowie – jeśli nie posiadasz jeszcze aplikacji zapoznaj się z informacjami jak ją uruchomić – TUTUAJ 
  • mają dostęp do Internetu.

Dzięki usłudze BLIK możesz:

  • szybko, prosto i bezpiecznie płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych – bez konieczności podawania  jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji mobilnej mBS Bank w Myszkowie wygenerujesz kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jej pośrednictwem transakcję
  • wypłacać gotówkę w bankomatach oznaczonych znakiem BLIK bez użycia karty płatniczej
  • dokonać przelewu na telefon (usługa będzie dostępna wkrótce)

Jak aktywować BLIKA?

  1. zaloguj się do aplikacji mobilnej – mBS Bank w Myszkowie
  2. wybierz ikonkę BLIK - Uwaga: Jeśli usługa BLIK nie pojawia się w aplikacji mobilnej należy dokonać jej aktualizacji poprzez SKLEP PLAY,
  3. wybierz rachunek, który chcesz powiązać z usługą BLIK,
  4. zaznacz „Zapoznałem się i akceptuje regulamin BLIK”,
  5. wybierz „Dalej” i potwierdź operacje kodem PIN do aplikacji mobilnej (e-PINem),
  6. już możesz korzystać z BLIKA (BLIK jest aktywny)
  7. wchodząc w „Ustawienia BLIK” możesz:
    1. zmienić Konto do płatności BLIKIEM,
    2. sprawdzić swoje limity płatności BLIKIEM
    3. dokonać wyłączenia usługi BLIK.

W przypadku wymiany urządzenia mobilnego (telefonu), konieczna jest ponowna instalacja aplikacji mBS Bank w Myszkowie oraz aktywacja usługi BLIK.

 

Limity obowiązujące w Banku przy płatnościach BLIK / Zarządzanie limitami BLIK
W aplikacji mobilnej mBS Bank w Myszkowie w Ustawieniach w zakładce BLIK (Zarządzaj kontem BILK) można sprawdzić ustawione limity płatności lub w bankowości elektronicznej - Systemie eBankNet w zakładce Mój Profil > Zarządzanie limitami > Limity BLIK, mogą Państwo sprawdzić, zmienić lub wyzerować wysokość dziennego limitu:

  • płatności gotówkowych – w bankomacie,
  • płatności bezgotówkowych – w sklepie,
  • płatności internetowych – w Internecie.

Aktualnie w Banku został ustawiony limit 500 zł jako domyślny, ale mają Państwo możliwość jego zmiany do kwoty maksymalnej określonej w Banku jako 2.000 zł.

Płatności w sklepach lub w Internecie:

  1. Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów;
  2. Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej mBS Bank w Myszkowie;
  3. Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu);
  4. Zatwierdź operację w aplikacji mobilnej poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji mobilnej, jeżeli kwota transakcji tego wymaga;
  5. To już wszystko - zakupy opłacone.

 

Wypłata gotówki z bankomatu*:

  1. Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK;
  2. Podaj kwotę transakcji;
  3. Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej mBS Bank w Myszkowie;
  4. Wprowadź wygenerowany kod BLIK na klawiaturze w bankomacie;
  5. Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej mBS Bank w Myszkowie poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji mobilnej, jeżeli kwota transakcji tego wymaga;
  6. Wypłata dokonana.

* Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów

 

Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKIEM:

  1. Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku.
  2. Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej mBS Bank w Myszkowie.
  3. Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego: 
    • aktualizuj system operacyjny oraz aplikację mobilną mBS Bank w Myszkowie
    • stosuj oprogramowanie antywirusowe
    • stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe
    • aktualizuj przeglądarki internetowe.
  4. Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją mobilną mBS Bank w Myszkowie i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub kodu PIN do aplikacji mobilnej umożliwiającej  do niej dostęp.
  5. Niezwłocznie zgłoś do Banku fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja mobilna mBS Bank w Myszkowie. Pamiętaj, że aplikację możesz zablokować samodzielnie wprowadzając 3-krotnie błędny kod PIN do aplikacji mobilnej lub zablokować za pośrednictwem bankowości elektronicznej – Systemu eBankNet, poprzez usunięcie urządzenia mobilnego lub dokonać w placówce Banku lub telefonicznie w godzinach pracy Banku pod numerem telefonu 34/313-78-12.

- Jak nie paść ofiarą oszustwa z wykorzystaniem BLIKA

UWAGA!!! Przykładowe oszustwa na BLIKa

BLIK202121 2

Znajdziesz nas też tutaj