Skip to main content

Informacja o trybie zgłaszania reklamacji

Informacja o zasadach składania i rozpatrywania reklamacji
oraz zgłoszeń o transakcjach nieautoryzowanych

w Międzypowiatowym Banku Spółdzielczym w Myszkowie

Informacja o zasadach składania i rozpatrywania reklamacji w Miedzypowiatowym Banku Spółdzielczym w Myszkowie

Klient Międzypowiatowego Banku Spółdzielczego w Myszkowie (zwanego dalej Bankiem) jest uprawniony do złożenia reklamacji, a Bank                        jest zobowiązany do jej rozpatrzenia według poniższych zasad:

  1. Klient powinien zgłosić reklamację do Banku niezwłocznie po uzyskaniu informacji o zaistnieniu okoliczności budzących zastrzeżenia. Bank rozpatruje reklamacje złożone przez Klientów Banku lub osoby działające w ich imieniu:
  • w przypadku Klientów indywidualnych w zakresie:
  1. transakcji płatniczych w terminie nie późniejszym niż 13 miesięcy od dnia zaistnienia zdarzenia,
  2. kredytów konsumenckich w terminie nie późniejszym niż 6 lat od dnia zaistnienia zdarzenia,
  3. transakcji na instrumentach finansowych w terminie nie późniejszym niż 6 lat od dnia zaistnienia zdarzenia
  4. roszczeń związanych z prowadzonym rachunkiem bankowym oraz pozostałych typów reklamacji w terminie nie późniejszym niż 2 lata od dnia zaistnienia zdarzenia.
  • w przypadku Klientów instytucjonalnych w zakresie:
  1. transakcji płatniczych w terminie nie późniejszym niż 1 miesiąc od dnia zaistnienia zdarzenia,
  2. kredytów w terminie nie późniejszym niż 3 lata od dnia zaistnienia zdarzenia,
  3. roszczeń związanych z prowadzonym rachunkiem bankowym oraz pozostałych typów reklamacji w terminie nie późniejszym niż 2 lata od dnia zaistnienia zdarzenia.
  4. Reklamacja powinna zawierać zastrzeżenia związane z działalnością prowadzoną przez Bank oraz dane pozwalające na identyfikację osoby, której sprawa dotyczy. Klient powinien dołączyć wszelkie dokumenty związane z przedmiotem sprawy. Bank może zwrócić się do Klienta o uzupełnienie dokumentacji zgłaszanej reklamacji, w przypadku w którym uzupełnienie dokumentów warunkuje rozpatrzeniem reklamacji.
  5. Klient może złożyć reklamację w następującej formie:
  • pisemnej - osobiście w każdej jednostce/komórce organizacyjnej Banku obsługującej Klientów, albo przesyłką pocztową w rozumieniu art. 3 pkt. 21) Ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe na adres siedziby Banku, tj.: 42-300 Myszków, Kościuszki 111;
  • ustnej - telefonicznie pod numerem: +48 34 313 78 00 lub faxem: +48 34 313 78 05 albo osobiście podczas wizyty Klienta w siedzibie Banku bądź w dowolnej jednostce/komórce organizacyjnej Banku, obsługującej Klientów, przy czym przyjęcie reklamacji w formie ustnej wymaga potwierdzenia jej złożenia zgodnie z zasadami składania reklamacji na formularzu reklamacyjnym;
  • w postaci elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, na adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Dane kontaktowe dostępne są na stronie internetowej Banku www.bsmyszkow.pl oraz w poszczególnych jednostkach/komórkach organizacyjnych Banku zajmujących się obsługą Klientów.

  1. Bieg terminu rozpatrywania reklamacji rozpoczyna się w dniu jej wpływu do Banku.
  2. Klient uprawniony jest do złożenia reklamacji przez pełnomocnika, na podstawie prawidłowo sporządzonego pełnomocnictwa.
  3. Bank udziela odpowiedzi na reklamację bez zbędnej zwłoki, jednak nie później, niż w terminie:
  • 15 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji, związanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej;
  • 30 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji niezwiązanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej albo otrzymanych od osoby niebędącej Klientem Banku;
  • 7 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania dla reklamacji złożonej przez osobę, która nie zawarła umowy z Bankiem, albo wobec której nie został wypełniony obowiązek informacyjny o zasadach składania i rozpatrywania reklamacji w Banku.

W przypadku uzasadnionej niemożności udzielenia odpowiedzi w terminach podanych powyżej Bank informuje Klienta pisemnie                          lub we wskazany przez niego sposób na trwałym nośniku o konieczności wydłużenia terminu odpowiedzi, z podaniem przyczyny opóźnienia, wskazania okoliczności, które muszą zostać ustalone oraz określeniem przewidywalnego termin udzielenia odpowiedzi.                 

  1. W szczególnych przypadkach, termin udzielenia odpowiedzi może zostać wydłużony do:
    • 35 dni roboczych od dnia otrzymania reklamacji, związanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej, w szczególności reklamacji kartowych rozpatrywanych przy udziale Visa lub MasterCard;
    • 60 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji niezwiązanej z realizacją zlecenia płatniczego oraz wydania karty płatniczej.
  2. W przypadku niedotrzymania terminu określonego ust. 6-7 reklamację uważa się za rozpatrzoną zgodnie z wolą Klienta.
  3. Bank udziela odpowiedzi na reklamacje w formie pisemnej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji z zastrzeżeniem, że forma i treść odpowiedzi nie może narażać Banku na postawienie zarzutu ujawnienia tajemnicy prawnie chronionej (w tym tajemnicy bankowej) osobom nieuprawnionym.
  4. Bank nie pobiera żadnych opłat i prowizji za przyjęcie i rozpatrzenie reklamacji.
  5. Po otrzymaniu odpowiedzi na reklamację, Klient ma prawo do złożenia odwołania od decyzji Banku do:
  • odwołania się do Zarządu Banku w terminie 30 dni od dnia otrzymania odpowiedzi na reklamację;
  • zwrócenia się do Miejskiego Rzecznika Konsumenta lub Powiatowego Rzecznika Konsumenta (przysługuje Klientowi posiadającemu status konsumenta);
  • zwrócenia się do Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, działającego przy Związku Banków Polskich w celu pozasądowego rozstrzygnięcia sporu (przysługuje Klientowi posiadającemu status konsumenta) w przypadkach roszczeń określonych w Regulaminie Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego, dostępnym na stronie internetowej Związku Banków Polskich (zbp.pl);
  • wystąpienia z wnioskiem do Rzecznika Finansowego na zasadach określonych w Ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego, o Rzeczniku Finansowym i o Funduszu Edukacji Finansowej (w przypadku Klienta będącego osobą fizyczną);
  • wystąpienia z wnioskiem do Rzecznika Finansowego o przeprowadzenie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich na zasadach określonych w Ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (w przypadku Klienta będącego osobą fizyczną);
  • wystąpienia z powództwem do Sądu Powszechnego.
  1. Właściwym dla Banku organem nadzoru jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą przy ul. Pięknej 20, 00-549 Warszawa, adres korespondencyjny Urzędu: Komisja Nadzoru Finansowego, ul. Piękna 20 skr. poczt. 419, 00-549 Warszawa.

 

Informacja o zasadach składania i rozpatrywania zgłoszeń o transakcjach nieautoryzowanych w Międzypowitowym Banku Spółdzielczym w Myszkowie

 

  1. Klient Banku ma prawo do złożenia zgłoszenia wystąpienia nieautoryzowanej transakcji płatniczej, które Bank jest zobowiązany rozpatrzyć zgodnie zasadami określonymi w art. 46 Ustawy o Usługach Płatniczych.
  2. Klient może złożyć zgłoszenie wystąpienia nieautoryzowanej transakcji płatniczej w następującej formie:
  • pisemnej - osobiście w każdej jednostce/komórce organizacyjnej Banku obsługującej Klientów, albo przesyłką pocztową w rozumieniu art. 3 pkt. 21) Ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe na adres siedziby Banku, tj.: 42-300 Myszków, Kościuszki 111;
  • ustnej - telefonicznie pod numerem: +48 34 313 78 00 lub faxem: +48 34 313 78 05 albo osobiście podczas wizyty Klienta w siedzibie Banku bądź w dowolnej jednostce/komórce organizacyjnej Banku, obsługującej Klientów, przy czym przyjęcie reklamacji w formie ustnej wymaga potwierdzenia jej złożenia zgodnie z zasadami składania reklamacji na formularzu reklamacyjnym;
  • w postaci elektronicznej z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej, na adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Dane kontaktowe dostępne są na stronie internetowej Banku www.bsmyszkow.pl oraz w poszczególnych jednostkach/komórkach organizacyjnych Banku zajmujących się obsługą Klientów.

  1. Klient powinien złożyć w Banku zgłoszenie wystąpienia nieautoryzowanej transakcji niezwłocznie po jej stwierdzeniu. Zgłoszenie takie musi zawierać:
  • numer rachunku lub numer karty związanej z nieautoryzowaną transakcją;
  • imię i nazwisko Posiadacza rachunku/ Użytkownika/ Użytkownika karty;
  • datę dokonania transakcji płatniczej;
  • oryginalną kwotę transakcji płatniczej;
  • nazwę akceptanta lub bankomatu w przypadku transakcji dokonywanych kartą debetową;
  • wskazanie powodu złożenia zgłoszenia;
  • potwierdzenie czy Użytkownik/Użytkownik karty był w posiadaniu karty w chwili realizacji transakcji płatniczej, której dotyczy zgłoszenie;
  • potwierdzenie czy transakcja na rachunku płatniczym była wykonana z należącego do Posiadacza/ Użytkownika karty urządzenia umożliwiającego dokonanie tej transakcji.
  1. W przypadku stwierdzenia przez Bank wystąpienia nieautoryzowanej transakcji, Bank niezwłocznie po stwierdzeniu wystąpienia nieautoryzowanej transakcji, to jest najpóźniej do końca kolejnego dnia roboczego, z wyjątkiem przypadku, w którym Bank ma uzasadnione i należycie udokumentowane podstawy, aby podejrzewać oszustwo, przywraca obciążony rachunek Klienta do stanu, jaki istniałby, gdyby nie miała ona miejsca.
  2. Bank udziela odpowiedzi na zgłoszenie w formie pisemnej lub za pomocą innego trwałego nośnika informacji z zastrzeżeniem, że forma i treść odpowiedzi nie może narażać Banku na postawienie zarzutu ujawnienia tajemnicy prawnie chronionej (w tym tajemnicy bankowej) osobom nieuprawnionym.
  3. Właściwym dla Banku organem nadzoru jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą przy ul. Pięknej 20, 00-549 Warszawa, adres korespondencyjny Urzędu: Komisja Nadzoru Finansowego, ul. Piękna 20 skr. poczt. 419, 00-549 Warszawa.

                                                                                                                             Zarząd Międzypowiatowego                                               Banku Spółdzielczego w Myszkowie

Znajdziesz nas też tutaj