Rachunek walutowy
Rachunek walutowy – pozwala zarządzać swoimi finansami również w walutach obcych, takich jak euro i dolar amerykański. Rachunek umożliwia gromadzenie środków, a także przeprowadzanie rozliczeń w walucie. Zapewnia wygodę oraz bezpieczeństwo operacji na rachunku. Z rachunku walutowego korzystasz wtedy, kiedy go potrzebujesz i gdzie potrzebujesz dzięki Systemowi eBankNet oraz karcie walutowej do rachunku.
Do rachunku walutowego w EUR możesz otrzymać kartę debetową VISA Euro. Walutą rozliczeniową karty jest waluta rachunku. Dzięki temu jeśli jesteś w krajach strefy euro i zapłacisz tam kartą w euro - saldo Twojego rachunku walutowego w euro zostanie obciążone dokładnie taką samą kwotą. W ten sposób minimalizujesz koszty przy płatnościach za granicą unikając kosztownych przewalutowań i uniezależniasz się od wahań kursu walutowego. Kartą możesz płacić w tysiącach miejsc za granicą.
Wypłaty gotówkowe powyżej 2.000,00 EUR lub równowartość tej kwoty w innej walucie należy zgłosić na co najmniej 2 dni robocze przed planowanym terminem operacji.
Jeżeli przelew będzie przychodził z zagranicy nadawca zlecenia poza danymi odbiorcy przekazu powinien podać:
- SWIFT (BIC) : POLUPLPR
- nr rachunku w formie IBAN, tj. rachunek NRB poprzedzony literami PL, np.:
PL XX 8279 XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX
Dlaczego warto?
Przydatne informacje
Jak otworzyć konto:
- odwiedź placówkę Banku, a pracownicy Banku udzielą szczegółowych informacji i służą pomocą przy wyborze konta i wypełnianiu dokumentacji
- zadzwoń na numer telefonu 34/ 313 – 78 – 00 lub na numer najbliższej placówki Banku (opłata według cennika operatora) i umów się z pracownikiem Banku. Kontakt telefoniczny możliwy w godzinach pracy Banku tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00
- napisz do nas maila o treści „KONTO” na adres
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , odpiszemy - wyślij SMS o treści „KONTO” na numer 504 955 954 (koszt sms-a zgodny z cennikiem operatora) – oddzwonimy
- złóż wniosek o konto on-line
Techniczne wsparcie dla Klientów bankowości internetowej – 34/ 313-78-12
Blokowanie dostępu do bankowości internetowej:
- w godzinach pracy Banku:
- telefonicznie 34/ 313-78-12
- osobiście w Banku
- po godzinach pracy Banku i w dni wolne od pracy Banku, telefonicznie 34/ 313-78-02
- samodzielnie w dowolnym momencie, podając trzykrotnie błędne hasło dostępu/hasło podczas próby logowania.
Zastrzeganie, blokowanie kart – w przypadku utraty, kradzieży, przewłaszczenia, skopiowania karty albo nieuprawnionego użycia karty lub nieuprawnionego dostępu do karty Użytkownik karty zobowiązany jest ten fakt niezwłocznie zgłosić w jeden z podanych niżej sposobów:
1) telefonicznie pod numerem +48 (86) 215-50-50 / (86) 215-50-00;
2) telefonicznie za pośrednictwem ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart pod numerem +48 828 828 828;
3) osobiście w Banku;
4) za pośrednictwem portalu kartowego „kartoSFERA” na stronie www.kartosfera.pl.
Czasowe blokowanie karty możesz wykorzystać gdy chcesz zostawić kartę w hotelu, albo karta gdzieś się zawieruszyła? Możesz ją czasowo zablokować przez telefon pod numerem +48 (86) 215 50 50 lub za pośrednictwem portalu kartowego „kartoSFERA” na stronie www.kartosfera.pl. Na odblokowanie karty masz 30 dni. Po tym czasie karta zostanie automatycznie zastrzeżona.