Rachunek walutowy

Rachunek walutowy to idealne rozwiązanie dla osób pracujących, uczących się za granicą, zarabiających w walucie, kupujących za granicą lub często podróżujących poza granice kraju. Rachunek walutowy daje możliwość zarządzania swoimi finansami w euro i dolarze amerykańskim. Rachunek pozwala gromadzić środki, a także przeprowadzać rozliczenia w walucie. Zapewnia wygodę oraz bezpieczeństwo operacji na rachunku. Z konta walutowego korzystasz wtedy, kiedy go potrzebujesz i gdzie potrzebujesz dzięki systemowi bankowości elektronicznej – Systemowi eBankNet oraz karcie walutowej do konta.

Do konta walutowego w EUR można otrzymać kartę debetową VISA Euro. Walutą rozliczeniową karty jest waluta rachunku. Dzięki temu jeśli jesteś w krajach strefy euro i zapłacisz tam kartą w euro - saldo Twojego rachunku walutowego w euro zostanie obciążone dokładnie taką samą kwotą. W ten sposób minimalizujesz koszty przy płatnościach za granicą unikając kosztownych przewalutowań i uniezależniasz się od wahań kursu walutowego. Kartą możesz płacić w tysiącach miejsc za granicą.

Najważniejsze korzyści:

  • szybka i prosta obsługa,
  • bezpieczne gromadzenie i przechowywanie środków pieniężnych,
  • łatwość i wygoda w dokonywaniu rozliczeń zagranicznych,
  • dostęp do bankowości elektronicznej – Systemu eBankNet,
  • możliwość prowadzenia rachunku w EUR, USD.

Wypłaty gotówkowe z rachunku powyżej 2.000 EUR lub równowartość tej kwoty w innej walucie należy zgłosić na co najmniej 2 dni robocze przed planowanym terminem operacji.

Jeżeli przelew będzie przychodził z zagranicy nadawca zlecenia poza danymi odbiorcy przekazu powinien podać:

  • SWIFT (BIC) : POLUPLPR
  • nr rachunku w formie IBAN, tj. rachunek NRB poprzedzony literami PL, np.:
    PL XX 8279 XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX

Jak otworzyć konto:

  • odwiedź placówkę Banku, a pracownicy Banku udzielą szczegółowych informacji i służą pomocą przy wyborze konta i wypełnianiu dokumentacji
  • zadzwoń na numer telefonu 34/ 313 – 78 – 00 lub na numer najbliższej placówki Banku (opłata według cennika operatora) i umów się z pracownikiem Banku. Kontakt telefoniczny możliwy w godzinach pracy Banku tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 16:00
  • napisz do nas maila o treści „KONTO” na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., odpiszemy
  • wyślij SMS o treści „KONTO” na numer 504 955 954 (koszt sms-a zgodny z cennikiem operatora) – oddzwonimy
  • złóż wniosek o konto on-line

Techniczne wsparcie dla Klientów bankowości internetowej 34/ 313-78-12

Blokowanie dostępu do bankowości internetowej:

  • w godzinach pracy Banku:
  • telefonicznie 34/ 313-78-12
  • osobiście w Banku
    • po godzinach pracy Banku i w dni wolne od pracy Banku, telefonicznie 34/ 313-78-02
    • samodzielnie w dowolnym momencie, podając trzykrotnie błędne hasło dostępu/hasło podczas próby logowania.

 

Zastrzeganie, blokowanie kart – w przypadku utraty, kradzieży, przewłaszczenia, skopiowania karty albo nieuprawnionego użycia karty lub nieuprawnionego dostępu do karty Użytkownik karty zobowiązany jest ten fakt niezwłocznie zgłosić w jeden z podanych niżej sposobów:

1) telefonicznie pod numerem +48 (86) 215-50-50 / (86) 215-50-00;

2) telefonicznie za pośrednictwem ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart pod numerem +48 828 828 828;

3) osobiście w Banku;

4) za pośrednictwem portalu kartowego „kartoSFERA” na stronie www.kartosfera.pl

 

Czasowe blokowanie karty możesz wykorzystać gdy chcesz zostawić kartę w hotelu, albo karta gdzieś się zawieruszyła? Możesz ją czasowo zablokować przez telefon pod numerem +48 (86) 215 50 50 lub za pośrednictwem portalu kartowego „kartoSFERA” na stronie www.kartosfera.pl. Na odblokowanie karty masz 30 dni. Po tym czasie karta zostanie automatycznie zastrzeżona.